Mivel manapság a fiataloknak képesnek kell lenniük arra, hogy az ötleteket cselekedetekké alakítsák, sikeresen fejlesszenek új kereskedelmi és társadalmi vállalkozásokat, és innovatívak legyenek a munkahelyükön, ezért az EnterMode célja, hogy ösztönözze a felsőoktatási oktatók és a vállalati személyzet vállalkozói készségeit, és fejlessze a felsőoktatási hallgatók vállalkozói gondolkodásmódját és kapcsolódó készségeit. Fő célkitűzései a következők:
-
Annak tudatosítása, hogy a felsőoktatási hallgatók szakmai gyakorlati képzése általában véve is, valamint a vállalkozói készségek fejlesztése szempontjából is fontos
-
A felsőoktatási hallgatók vállalkozói képzésének előmozdítása érdekében a felsőoktatási intézmények és vállalatok közötti partnerségek fejlesztése
-
A felsőoktatási oktatók és a vállalati trénerek kapacitásfejlesztése a vállalkozói képzés és tanulás megszervezése érdekében
-
A felsőoktatási hallgatók vállalkozói gondolkodásmódjának, készségeinek és kompetenciáinak fejlesztése szakmai gyakorlatuk során
-
A vállalkozói ismeretek megszerzésére irányuló integrált modell kidolgozása, amely magában foglalja a tanulás különböző szintjeit és egy online komoly játék (serious game) alkalmazását
-
Olyan gyakorlati közösség létrehozása, amely lehetővé teszi a közös gyakorlatok kialakítását és az újonnan érkezők integrálását a meglévő üzleti közösségekbe
-
Tanulási analitikák fejlesztése a tanulási folyamat nyomon követéséhez és az EnterMode program egyéni és szervezeti igényekhez való igazításához
A projekt tervezett eredményei:
-
Háttérkutatás: „Vállalkozói képzés a felsőoktatásban a partnerországokban, felsőoktatási hallgatók számára szükséges vállalkozói készségek, keretrendszer a szakmai gyakorlatokhoz”.
-
A felsőoktatási hallgatók vállalkozói készségeinek fejlesztésére irányuló szakmai gyakorlat megvalósítási modellje + Kísérleti program
-
Gyakorlati közösség
-
Tanári útmutató a felsőoktatási hallgatók vállalkozói készségeinek fejlesztésére irányuló szakmai gyakorlat megvalósítási modelljéhez
-
Komoly/oktató játék (serious game)
-
A felsőoktatási intézmények és a vállalatok közötti partnerségek fejlesztése
-
Workshop-ok a felsőoktatási intézmények tanárai és a vállalati trénerek számára
A projektben résztvevő partnerek:
-
Technical University of Kosice (SK)
-
ASTRA (SK)
-
Semmelweis Egyetem (HU)
-
TREBAG (HU)
-
Ludwig Maximilians Universitat München (DE) Praxis und Wissenschaft Project gmbh (DE) Universitá Telematica Pegaso (IT) EUROCREA Merchant (IT) University of Ioannina (GR) IDEC (GR) Association of SA & Ltd cos (GR) eucen (BE) Stichting Incubator (NL) CCS Digital Education (IE)

Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez.
Ez a kiadvány (közlemény) a szerző nézeteit tükrözi, és az Európai Bizottság nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért.