A projekt célja a munkaerőpiac két meghatározó szereplője, a munkaerőpiacra belépő Z generáció és a munkáltatók között lévő szakadék áthidalása és az együttműködés elősegítése, az ennek megfelelő munkahelyi környezet megteremtésével.
Miért éppen a Z generáció?
A munkáltatók számos kihívással találkoznak manapság a változó munkaerőpiaci trendeknek köszönhetően. Egyrészt a munkaerő iránti kereslet hamarosan meghaladja a munkaerőpiaci kínálatot, amely a tehetséges munkaerőért folyó versenyt erősíti majd. Másrészt ma már három különböző generáció dolgozik egymás mellett a munkahelyeken, akikhez most csatlakozik az új, ún. Z generáció, akik gyökeresen eltérő elvárásokkal érkeznek, ráadásul ezen elvárásokról eddig inkább csak feltételezéseink voltak.
A projekt tervezett eredményei
A projekt fő szellemi terméke egy módszertan kidolgozása lesz, amely hasznos és könnyen beépíthető módszereket, eszközöket és jó gyakorlatokat biztosít majd a kis-és középvállalkozások számára annak érdekében, hogy egy olyan vonzó és támogató munkahelyi környezetet teremtsenek, hogy ezáltal képesek legyenek megtartani az új generáció munkavállalóit.
Ezután készül el a cégekkel készített felmérés eredményein és a Z generáció elvárásain alapuló mentor tréninganyag is, amely a munkahelyi mentorok felkészítését segíti elő.
Végül pedig egy soft skill tréninganyag is kidolgozásra kerül a Z generáció számára, amely szintén a megelőző kutatásokon alapszik majd, a Z generáció számára leghatékonyabb formában és módszerekkel. Ez a tréninganyag segíteni fogja a Z generációt a munka világára való felkészülésben, hogy magabiztosabbak legyenek és hatékonyabban kezeljék a felmerülő problémákat.
Mit szeretnénk elérni?
Arra számítunk, hogy a projekt hatására a Z generáció foglalkoztatása hosszú távon emelkedni fog, a kis-és középvállalkozások szerepe pedig felértékelődik majd a munkaerőpiacon, miközben a fiatalok és munkáltatók jobban megértik egymás igényeit és a köztük lévő együttműködés így erősödik. Célunk továbbá, hogy a projekt eredményei minél szélesebb körben elérjék a döntéshozókat, HR szakértőket, munkahelyi mentorokat, ill. egyéb célcsoportot a partner országokban. A projekt eredményeit ennek érdekében folyamatosan közzétesszük a weboldalon, hogy minél szélesebb közönség számára váljon felhasználhatóvá.