.jpg)
Ha már úgyis mindig a kezed ügyében van, miért ne tanulnál belőle?
4 európai ország együttes összefogással azt a célt tűzte ki maga elé, hogy olyan kreatív, játékos, ugyanakkor hatékony és célirányos eszköztárat alakít ki és ad az emberek kezébe, mely napjaink egyik, európai léptékkel mérten is jelentős munkaerőpiaci kihívására hivatott reagálni. Előrejelzések szerint „2020-ra az állások mintegy háromnegyedét a szolgáltató szektor fogja adni, ezen belül is elsősorban az üzleti tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatások (IT, biztosítás és tanácsadás). Ezzel párhuzamosan megfigyelhető egy másik tendencia is, mely szerint a dolgozóknak egyre több ’nem-rutin jellegű’ kompetenciával és képességgel kell rendelkezniük ahhoz, hogy labdába rúgjanak a munkaerőpiacon. Növekvő igény van tehát az olyan álfogó kulcsképességekre, mint például a problémamegoldás, az önérvényesítés vagy a kommunikáció".
Az INTOUCH ICT Projekt az Európai Unió Lifelong Learning programján belül, egy korábbi sikeresen megvalósított project (Intouch) továbbfejlesztéseként, Uniós zsargonnal élve “tudás transzfereként” valósul meg 2013 és 2015 között (24 hónap leforgása alatt). A projekt nyitányára 2013 novemberében került sor Isztambulban.
Honnan az elnevezés, In-touch ICT, és mit takar?
ICT, azaz Information and Communication Technology: A projekt a manapság egyre fontosabb és népszerűbb információs és kommunikációs technológia területén való jártassággal rendelkező szakemberek munkaerőpiaci elhelyezkedését és teljesítménynövelését hivatott elősegíteni.
Az 'in touch' angol kifejezés, azt jelenti “kapcsolatban”. Ez több szempontból is jellemző a projektre. Egyrészt, a termékfejlesztés (mert erről van szó) egy innovációs folyamat, amelyet nagyban elősegít az, hogy nemzetközi együttműködés keretében jön létre. A projekt résztvevő partnerei Magyarország (Trebag Projekt és Vagyonmenedzsment Kft), Olaszország (a római Sapienza Egyetem információtechnológiai Kutatólaboratóriuma, a Sapienza Innovazione illetve a Refile konzorcium), Svédország (CFL, Söderhamn Önkormányzatának Flexibilis Oktatási Központja) és Törökország (TBV Török Informatikai Alapítvány, a projekt koordinátor ENOCTA Kft, és az isztambuli OKAN Egyetem). Másrészt, a projekt keretében megvalósuló fejlesztés eredménye egy olyan innovatív oktatás eszköz, mely bárki számára elérhető időtől és helytől függetlenül.
A mai világban az idő nagy kincs, ezért a kompetenciafejlesztés eszköztárát is ennek megfelelően kell kialakítani. Az elfoglalt dolgozók számára kézenfekvő megoldás a mobiltelefonra szabott online oktatójáték, mely egy tucat munkaerőpiaci érvényesüléshez fontos képesség és készség fejlesztését, gyakorlását teszi lehetővé a fejlesztés eredményeként. A fejleszteni kívánt kulcskompetenciák nemzetközi felmérések alapján kerülnek kiválasztásra a projekt során, s ezek tréningezésére, „finomra hangolására” célirányos online feladatokat dolgoz ki a projektpartnerség.
Az informatikai eszközparkot alkalmazó játékos oktatás-tanulás, azaz ’gamification’ a legmodernebb oktatási trendeket követi, melynek alapkoncepciója szituációs tapasztalatok elsajátításának elősegítése életszerű helyzeten keresztül. Kutatási eredmények bizonyítják a módszer hatékonyságát a hagyományos módszerekkel szemben, főként felnőttek és idősebb korosztály esetében.
A fejlesztési ciklus végére további eredményekkel is szolgál majd a projekt, többek közt oktatókönyv, ’jó gyakorlat’ gyűjtemény, online fórum és információtár fogja elősegíteni a felhasználók és érdeklődők ismeretbővítését és tájékozódását, illetve kapcsolódási pontot teremt a témában érdekeltek számára nemzetközi szinten.
2013 - 2014 telén azon kulcskompetenciák listázása, értékelése és kiválasztása; illetve IKT környezetre jellemző tipikus problémaszituációk azonosítása zajlott, melyek a készülő m-Learning forgatókönyvének szakmai és kreatív alapját jelentik. Mindez interjús és kérdőíves adatgyűjtés eszköztárát felhasználva, a négy partnerországban (mintegy 400 fős mintán) zajlott.
Örömmel vesszük részvételi szándékát a felmérésben, illetve érdeklődését a fejlesztéssel kapcsolatban.
Amennyiben szeretne részt venni a projektben, esetleg kérdése merül fel, kérjük írjon az annalinda.orosz@trebag.hu címre.
Hírlevél