Kövesd Péter - 2019-11-05 17:05:21
3. számú szösszenet
BMW vagy Mercedes

1989-ben már a TREBAG Kft. megalakulása előtt a német alapító müncheni TREBAG AG kettőnkek tették fel azt a kérdést, milyen kocit kértekek Mercédest vagy BMW-t?. Rávágtuk, Mercedest. Azt nem kaphattok - mondták, mert nem Bajorországban gyártják.
Persze a mai fiatalok nem tudják, és kissé idősebbek többsége sem emlékszik rá, hogy az akkori autók túlnyomó többsége un. keleti kocsi: Trabant, Wartburg, Lada, Dacia, Skoda, stb. volt. Sőt alig akadt olyan benzinkút, ahol ólmozatlan benzínt lehetett kapni. Pedig a korszerű nyugati kocsik már ezzel jártak.
A nyugati kocsi - különösen, ha az Mercedes, vagy BMW volt - legtöbbünk számára elérhetetlen álomnak számított csupán.
Így én, az ólmozatlan benzint áruló kutak hiánya miatt, egy fapados 4,5 éves BMW 520-ast kaptam. Fontos jellenzője volt, hogy német minőség ide, vagy oda, a vezető ülés támlájának hátsó borítása minden élesebb fékezésnél leesett. Javították a pesti és müncheni BMW szervízben. A nem kevés munkadíjat kifizettük, de semmi sem változott. Végülis apósom megnézte, és a borítást rögzítő közönséges lemezcsavarokat hosszabbra cserélte. Ezzel ingyenesen a hiba megszűnt.
Akkoriban a TREBAG csoportban az volt a szabály, hogy a konzultánsok az 5-ös sorozatba tartozó BMW-t kaphatnak szigorúan légkondi nélkül. A fönökök pedig 7-es sorozatba tartozót légkondival.
1991-ben már új, full extrás 520-ast kaptam légkondival. Az történt ugyanis, hogy a müncheni BMW szalonban a kiállított modellek között pont olyan felszereltségűt találtak, amilyet én légkondi nélkül megrendeltem. Az ára viszont szalonban, kiállított autó lévén, légkondival is alacsonyabb volt, mint a gyárból közvetlenül megrendelhető légkondi nélküli daraboké. Így hát megvették. Ez remek precedenst teremtett arra, hogy a konzultánsok is legkondis autókat harcoljanak ki maguknak.
Felhasználó további bejegyzései
Kövesd Péter 2019-12-08 15:06:33
9. számú szösszenet
Siker a sikertelenségben
Egyszer, nem is olyan régen, a nagy gazdasági válságot (2008) követően, amikor éppen nagy volt a munkanélküliség ...
Tovább Kövesd Péter 2019-12-08 15:05:47
9, számú szösszenet
Siker a sikertelenségben
Siker a sikertelenségben
Egyszer, nem is olyan régen, a nagy gazdasági válságot (2008) követően, amikor éppen na ...
Tovább Kövesd Péter 2019-12-06 16:46:17
8. számú szösszenet
Amikor egy álom valóra válik (Nagykovácsi megújult főtere)
Ha nem vagy túl fiatal és régebben élsz Nagykovacsiban most csukd be szemed, és ...
Tovább Kövesd Péter 2019-11-12 15:48:50
7. számú szösszenet
Kinek hopp, kinek kopp
A TREBAG az CEN/TS 16555 ?Innovációs menedzsment? c. európai szabvány alkalmazásának tapasztalataira alapozva nem ...
Tovább Kövesd Péter 2019-11-11 16:42:10
6. számú szösszenet
Ki korán kel (ébred)...
2013-ban jelent meg az CEN/TS 16555 ?Innovációs menedzsment? c. európai szabvány (Azóta már egyben Magyar Szabvá ...
Tovább Kövesd Péter 2019-11-08 16:24:02
5. számú szösszenet
Európa vet, amerika arat
(Valóban jók-e nekünk a sikeres start-up cégek)
5. szösszenetünk némi kapcsolatban van a 4.-kel. A nálunk ige ...
Tovább Kövesd Péter 2019-11-06 16:12:29
4. számú szösszenet
Ami nem felelt meg egy magyar egyetemnek, az az EU-ban még akár fél millió eurót is érhet!
Néhány éve az egyik munkatárs szerző versenyen ...
Tovább Kövesd Péter 2019-11-04 15:12:06
2. számú szösszenet
Büszkék legyünk, vagy inkább szomorúak
2011-ben számos vendég jelenlében avattuk fel a Nagykovácsi Innovációs Portát. Az ünnepségre a TR ...
Tovább Kövesd Péter 2019-10-29 15:39:58
1. sz. szösszenet
Mi is a TREBAG ügyfeleinek és partnereinek sikeréért drukkolunk!
Tovább 