Bezárás
BMW vagy Mercedes
Kövesd Péter - 2019-11-05 17:05:21

3. számú szösszenet

BMW vagy Mercedes

1989-ben már a TREBAG Kft. megalakulása előtt a német alapító müncheni TREBAG AG kettőnkek tették fel azt a kérdést, milyen kocit kértekek Mercédest vagy BMW-t?. Rávágtuk, Mercedest. Azt nem kaphattok - mondták, mert nem Bajorországban gyártják.

Persze a mai fiatalok nem tudják, és kissé idősebbek többsége sem emlékszik rá, hogy az akkori autók túlnyomó többsége un. keleti kocsi: Trabant, Wartburg, Lada, Dacia, Skoda, stb. volt. Sőt alig akadt olyan benzinkút, ahol ólmozatlan benzínt lehetett kapni. Pedig a korszerű nyugati kocsik már ezzel jártak.

A nyugati kocsi - különösen, ha az Mercedes, vagy BMW volt - legtöbbünk számára elérhetetlen álomnak számított csupán.

Így én, az ólmozatlan benzint áruló kutak hiánya miatt, egy fapados 4,5 éves BMW 520-ast kaptam. Fontos jellenzője volt, hogy német minőség ide, vagy oda, a vezető ülés támlájának hátsó borítása minden élesebb fékezésnél leesett. Javították a pesti és müncheni BMW szervízben. A nem kevés munkadíjat kifizettük, de semmi sem változott. Végülis apósom megnézte, és a borítást rögzítő közönséges lemezcsavarokat hosszabbra cserélte. Ezzel ingyenesen a hiba megszűnt.

Akkoriban a TREBAG csoportban az volt a szabály, hogy a konzultánsok az 5-ös sorozatba tartozó BMW-t kaphatnak szigorúan légkondi nélkül. A fönökök pedig 7-es sorozatba tartozót légkondival.

1991-ben már új, full extrás 520-ast kaptam légkondival.  Az történt ugyanis, hogy a müncheni BMW szalonban a kiállított modellek között pont olyan felszereltségűt találtak, amilyet én légkondi nélkül megrendeltem. Az ára viszont szalonban, kiállított autó lévén, légkondival is alacsonyabb volt, mint a gyárból közvetlenül megrendelhető légkondi nélküli daraboké. Így hát megvették. Ez remek precedenst teremtett arra, hogy a konzultánsok is legkondis autókat harcoljanak ki maguknak.

Felhasználó további bejegyzései
Kövesd Péter 2019-11-12 15:48:50
7. számú szösszenet Kinek hopp, kinek kopp A TREBAG az CEN/TS 16555 ?Innovációs menedzsment? c. európai szabvány alkalmazásának tapasztalataira alapozva nem ... Tovább
Kövesd Péter 2019-11-11 16:42:10
6. számú szösszenet Ki korán kel (ébred)... 2013-ban jelent meg az CEN/TS 16555 ?Innovációs menedzsment? c. európai szabvány (Azóta már egyben Magyar Szabvá ... Tovább
Kövesd Péter 2019-11-08 16:24:02
5. számú szösszenet Európa vet, amerika arat (Valóban jók-e nekünk a sikeres start-up cégek)   5. szösszenetünk némi kapcsolatban van a 4.-kel. A nálunk ige ... Tovább
Kövesd Péter 2019-11-06 16:12:29
4. számú szösszenet Ami nem felelt meg egy magyar egyetemnek, az az EU-ban még akár fél millió eurót is érhet! Néhány éve az egyik munkatárs szerző versenyen ... Tovább
Kövesd Péter 2019-11-04 15:12:06
2. számú szösszenet Büszkék legyünk, vagy inkább szomorúak 2011-ben számos vendég jelenlében avattuk fel a Nagykovácsi Innovációs Portát. Az ünnepségre a TR ... Tovább
Kövesd Péter 2019-10-29 15:39:58
1. sz. szösszenet Mi is a TREBAG ügyfeleinek és partnereinek sikeréért drukkolunk! Tovább


Facebook megosztás


Hozzászólások
Hozzászóláshoz be kell lépned!
 


Belépés

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Kövesd Péter
7. számú szösszenet Kinek hopp, kinek kopp A TREBAG az CEN/TS 16555 ?Innovációs menedzsment? c. európai szabvány alkalmazásának tapasztalataira alapozva nem ... Tovább
Kövesd Péter
6. számú szösszenet Ki korán kel (ébred)... 2013-ban jelent meg az CEN/TS 16555 ?Innovációs menedzsment? c. európai szabvány (Azóta már egyben Magyar Szabvá ... Tovább
Kövesd Péter
5. számú szösszenet Európa vet, amerika arat (Valóban jók-e nekünk a sikeres start-up cégek)   5. szösszenetünk némi kapcsolatban van a 4.-kel. A nálunk ige ... Tovább
Kövesd Péter
4. számú szösszenet Ami nem felelt meg egy magyar egyetemnek, az az EU-ban még akár fél millió eurót is érhet! Néhány éve az egyik munkatárs szerző versenyen ... Tovább
Kövesd Péter
3. számú szösszenet BMW vagy Mercedes 1989-ben már a TREBAG Kft. megalakulása előtt a német alapító müncheni TREBAG AG kettőnkek tették fel azt a kérdést, m ... Tovább
BMW vagy Mercedes