BMW vagy Mercedes
Kövesd Péter - 2019-11-05 17:05:21

3. számú szösszenet

BMW vagy Mercedes

1989-ben már a TREBAG Kft. megalakulása előtt a német alapító müncheni TREBAG AG kettőnkek tették fel azt a kérdést, milyen kocit kértekek Mercédest vagy BMW-t?. Rávágtuk, Mercedest. Azt nem kaphattok - mondták, mert nem Bajorországban gyártják.

Persze a mai fiatalok nem tudják, és kissé idősebbek többsége sem emlékszik rá, hogy az akkori autók túlnyomó többsége un. keleti kocsi: Trabant, Wartburg, Lada, Dacia, Skoda, stb. volt. Sőt alig akadt olyan benzinkút, ahol ólmozatlan benzínt lehetett kapni. Pedig a korszerű nyugati kocsik már ezzel jártak.

A nyugati kocsi - különösen, ha az Mercedes, vagy BMW volt - legtöbbünk számára elérhetetlen álomnak számított csupán.

Így én, az ólmozatlan benzint áruló kutak hiánya miatt, egy fapados 4,5 éves BMW 520-ast kaptam. Fontos jellenzője volt, hogy német minőség ide, vagy oda, a vezető ülés támlájának hátsó borítása minden élesebb fékezésnél leesett. Javították a pesti és müncheni BMW szervízben. A nem kevés munkadíjat kifizettük, de semmi sem változott. Végülis apósom megnézte, és a borítást rögzítő közönséges lemezcsavarokat hosszabbra cserélte. Ezzel ingyenesen a hiba megszűnt.

Akkoriban a TREBAG csoportban az volt a szabály, hogy a konzultánsok az 5-ös sorozatba tartozó BMW-t kaphatnak szigorúan légkondi nélkül. A fönökök pedig 7-es sorozatba tartozót légkondival.

1991-ben már új, full extrás 520-ast kaptam légkondival.  Az történt ugyanis, hogy a müncheni BMW szalonban a kiállított modellek között pont olyan felszereltségűt találtak, amilyet én légkondi nélkül megrendeltem. Az ára viszont szalonban, kiállított autó lévén, légkondival is alacsonyabb volt, mint a gyárból közvetlenül megrendelhető légkondi nélküli daraboké. Így hát megvették. Ez remek precedenst teremtett arra, hogy a konzultánsok is legkondis autókat harcoljanak ki maguknak.

Felhasználó további bejegyzései
Kövesd Péter 2019-12-08 15:06:33
9. számú szösszenet Siker a sikertelenségben Egyszer, nem is olyan régen, a nagy gazdasági válságot (2008) követően, amikor éppen nagy volt a munkanélküliség ... Tovább
Kövesd Péter 2019-12-08 15:05:47
9, számú szösszenet Siker a sikertelenségben Siker a sikertelenségben Egyszer, nem is olyan régen, a nagy gazdasági válságot (2008) követően, amikor éppen na ... Tovább
Kövesd Péter 2019-12-06 16:46:17
8. számú szösszenet Amikor egy álom valóra válik (Nagykovácsi megújult főtere) Ha nem vagy túl fiatal és régebben élsz Nagykovacsiban most csukd be szemed, és ... Tovább
Kövesd Péter 2019-11-12 15:48:50
7. számú szösszenet Kinek hopp, kinek kopp A TREBAG az CEN/TS 16555 ?Innovációs menedzsment? c. európai szabvány alkalmazásának tapasztalataira alapozva nem ... Tovább
Kövesd Péter 2019-11-11 16:42:10
6. számú szösszenet Ki korán kel (ébred)... 2013-ban jelent meg az CEN/TS 16555 ?Innovációs menedzsment? c. európai szabvány (Azóta már egyben Magyar Szabvá ... Tovább
Kövesd Péter 2019-11-08 16:24:02
5. számú szösszenet Európa vet, amerika arat (Valóban jók-e nekünk a sikeres start-up cégek)   5. szösszenetünk némi kapcsolatban van a 4.-kel. A nálunk ige ... Tovább
Kövesd Péter 2019-11-06 16:12:29
4. számú szösszenet Ami nem felelt meg egy magyar egyetemnek, az az EU-ban még akár fél millió eurót is érhet! Néhány éve az egyik munkatárs szerző versenyen ... Tovább
Kövesd Péter 2019-11-04 15:12:06
2. számú szösszenet Büszkék legyünk, vagy inkább szomorúak 2011-ben számos vendég jelenlében avattuk fel a Nagykovácsi Innovációs Portát. Az ünnepségre a TR ... Tovább
Kövesd Péter 2019-10-29 15:39:58
1. sz. szösszenet Mi is a TREBAG ügyfeleinek és partnereinek sikeréért drukkolunk! Tovább


Facebook megosztás


Hozzászólások
Hozzászóláshoz be kell lépned!
 


Belépés

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Kövesd Péter
9. számú szösszenet Siker a sikertelenségben Egyszer, nem is olyan régen, a nagy gazdasági válságot (2008) követően, amikor éppen nagy volt a munkanélküliség ... Tovább
Kövesd Péter
9, számú szösszenet Siker a sikertelenségben Siker a sikertelenségben Egyszer, nem is olyan régen, a nagy gazdasági válságot (2008) követően, amikor éppen na ... Tovább
Kövesd Péter
8. számú szösszenet Amikor egy álom valóra válik (Nagykovácsi megújult főtere) Ha nem vagy túl fiatal és régebben élsz Nagykovacsiban most csukd be szemed, és ... Tovább
Kövesd Péter
7. számú szösszenet Kinek hopp, kinek kopp A TREBAG az CEN/TS 16555 ?Innovációs menedzsment? c. európai szabvány alkalmazásának tapasztalataira alapozva nem ... Tovább
Kövesd Péter
6. számú szösszenet Ki korán kel (ébred)... 2013-ban jelent meg az CEN/TS 16555 ?Innovációs menedzsment? c. európai szabvány (Azóta már egyben Magyar Szabvá ... Tovább
BMW vagy Mercedes